Technika JSDHO
-
CAS
CAS 20 T815
"Tatra Terrno" -
VA
Velitelský automobil
"Škoda Forman" -
DA
Dopravní automobil
"Iveco Daily" -
BUS
Autobus evakuační
"Karosa 734.20" -
TA
Technický automobil
"Avia 31"
CAS 20-S2R T815-2 4×4.2
– je určena pro přepravu požárního družstva 1+5 a hasebních prostředků pro požární zásah vodou nebo pěnou při použití nízkého nebo vysokého tlaku vody.
TECHNICKÉ ÚDAJE
– Rok výroby 2011
Rozměry vozidla:
– Délka (bez lanového navijáku) 7 825 mm
– Šířka 2 550 mm
-Výška při pohotovostní hmotnosti 3 150 mm
– Světlá výška při celkové hmotnosti 290 mm
Hmotnosti vozidla:
– Provozní 12 500 kg
-Celková 18 000 kg
PODVOZEK
– Typ TATRA T815-231R55
– Typ motoru naftový, přeplňovaný, chlazený vzduchem
– Výkon motoru 325 kW/1 800 min-1
– Motor splňuje emisní normu EURO5
– Náhon 4×4 s připojitelným pohonem přední nápravy
– Převodovka mechanická s poloautomatickým elektronickým řazením, 14 stupňů vpřed, 2 vzad
– Brzdový systém 4 na sobě nezávislé systémy s ABS
– Napětí elektrického systému 24 V (2 akumulátory 12 V 170 Ah)
– Objem palivové nádrže (nafta / AdBlue) 210 l / 67 l
– Maximální rychlost vozidla 120 km/h
KABINA
– Typ čelní, elektricky sklopná
– Počet míst k sezení 1 + 5
NÁSTAVBA
– Materiál rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem
NÁDRŽE
– Nádrž na vodu 4 000 l
– Nádrž na pěnidlo 240 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak:
– Jmenovitý průtok vody 2 000 l/min
– Jmenovitý pracovní tlak 1,0 MPa
– Jmenovitá sací výška 3,0 m
Vysokotlak:
– Jmenovitý průtok vody 250 l/min
– Jmenovitý pracovní tlak 4,0 MPa
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
– Rozměry hadice DN 25/60 m
– Proudnice Rambojet 05
Vybavení:
– systém řízení požární nástavby THTronic s barevným displejem
– dálkově ovládaná nárazníková lafetová proudnice
– přední trysky pro hašení při jízdě
– tažné zařízení pro přívěs
– příprava pro vyprošťovací lanový naviják s elektropohonem
– osvětlovací stožár TVS 02
– elektrocentrála 6,1 kW
– elektrická pila přímočará DeWALT
– motorová pilaHusquarna 372XP
– 2x Proudnice QUADRAFOG 500
– osvětlovací zařízení Pelli 9440
– 6x dýchací přístroj Fenzy X Pro
– elektrocentrála jednofázová Honda, EU20ií- 2 kW
DA „Iveco Daily“ DA-L1Z
TECHNICKÉ PARAMETRY
Vozidlo:
– Rok výroby 2015
– Speciální automobil – požární
– Kategorie N2
-Tovární značka IVECO
– Typ DAILY 50C15V
Motor:
– Zdvihový objem 2998ccm
– Výkon 107kW/3500 ot.
Karoserie:
– Výrobce THT Polička s.r.o.
– Druh – skříňová
– Počet míst k sezení 9
Rozměry:
– Délka 6069mm
– Šířka 2010mm
– Výška 2760mm
Hmotnost:
– Provozní 2626kg
– Provozní 5200kg
Nejvyšší technicky přípustná soupravy 8700kg
Výbava: dle vyhlášky č 53/2010 Sb.
Další výbava:
– Vozidlová radiostanice Motorola GM 360
– Motorola GP340 – přenosná radiostanice
– Ruční radiostanice Maxon SL 25 včetně nabíječe
– SURVIVOR Standard 230V/12V – svítilna
– Dýchací přístroj Fenzy X-Pro 4 ks
– Vyprošťovací nářadí PARATECH – nástroj HOOLIGAN
– Sekera štípací FISKARS X17
– VRVN vyprošťovací nástroj
– HONDA Eu 20i K1 – elektrocentrála
– Kalové čerpadlo PH PROGRESS
– Stativ – Peli 9420XL ProGear vč. kufru
– Motorová pila Husqarna 340
– Žebřík teleskopický, délka 3,8 m s nosností 150kg
VEA „Škoda Forman“
TECHNICKÉ ÚDAJE
Vozidlo
– Rok výroby: 1993
– Druh vozidla: osobní automobil
– Tovární značka: Škoda Forman 135
– Výrobce: Škoda automobilová a.s.
– Maximální výkon: 45kW/5000ot.
– Zdvihový objem válců: 1289ccm
– Počet míst: 5
– Tažné zařízení do 750kg
Hmotnosti
– Pohotovostní: 920kg
– Užitečná: 450 kg
– Celková: 1370 kg
Nejvyšší povolená rychlost: 135 km/h
TA „Avia 31“
TECHNICKÉ ÚDAJE
Vozidlo
– Druh vozidla: nákladní automobil
– Tovární značka: Avia 31,1 L SPKD
– Výrobce: AVIA n.p. Praha
Motor
– Maximální výkon: 60kW/3000ot.
– Zdvihový objem válců: 3 596ccm
Rok výroby: 1989
Počet míst: 3+4
Objem skříně: 18,4 m3
Hmotnosti :
– Pohotovostní: 3490 kg
– Užitečná: 2500 kg
– Celková: 5990 kg
Nejvyšší povolená rychlost: 86 km/h
BUS evakuační „Karosa 734.20“
TECHNICKÉ ÚDAJE
– Výrobce: Karosa n.p. Vysoké Mýto
– Typ :ML 636
– Výkon 152kW/2000 ot.
– Zdvihový objem válců : 11 940ccm
– Výška : 3 200 mm
– Délka : 11 055 mm
– Nejvyšší dovolená rychlost : 100 km/h
– Rok výroby: 1987
Vozidlo je zařazeno v IZS a je vybaveno zvláštním výstražným světlem modré barvy, doplněným o zvláštní zvukové výstražné zařízení ADZ 530
Historie naší techniky
CAS 25 K „LIAZ“
ve výjezdu do 1/2015
Cisternová automobilová stříkačka CAS 25 K – LIAZ 18.29 XA mod. 06 je určena k přepravě požárního družstva 1 + 8 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek.
Rozsáhlé příslušenství vozidla umožňuje provedení nejjednoduššího zásahu přenosným hasícím přístrojem i technicky náročného zásahu nízkým i vysokým tlakem vody nebo pěny.
Technické provedení vozidla umožňuje zásah i ve ztížených klimatických podmínkách.
DA „AVIA A31“ DA 8
ve výjezdu do 2/2012
Automobil pro přepravu požárního družstva, přenosné motorové stříkačky a požárního nářadí. Karoserie je postavena na speciálně upraveném podvozku AVIA 31 (proto v názvu vozidla označení A 31), který vyráběla pražská automobilka AVIA v licenci francouzské firmy Renault-Saviem.
Podvozek je od nákladního vozu AVIA 31, má svařovaný žebříčkovitý rám,teleskopické tlumiče,robustní silenbloky (silné gumové tlumiče),regulátor brzdového tlaku,regulovatelný sklon reflektorů.Motor je uložen nad přední nápravou mezi koly. Zadní náprava je hnaná. Karoserie je český výrobek-KAROSA.